Skip to main content
Skip table of contents

Ostatní


Nenašli jste svůj dotaz v žádné z kategorií? Pokud odpověď na svou otázku nenaleznete ani zde, kontaktujte Uživatelskou podporu systému NEN.

1. K čemu slouží doplňky CNA a CWE a kde můžu ověřit jejich funkčnost?

Instalace doplňků Crypto Native App (rozšíření pro operační systém) a Crypto Web Extension (rozšíření pro webový prohlížeč) je nezbytné pro úkony podepisování a dešifrování v systému NEN (ke stažení zde). V testu kompatibility lze ověřit instalaci těchto doplňků, a to ve spodní části obrazovky v bloku „Test podepisování a šifrování”, kde je potřeba mít pole zeleně zabarvené. Je možné zde vložit a otestovat funkčnost Vašeho kvalifikovaného certifikátu.

MacOS

  • pro prohlížeč Safari není podporována instalace doplňku Crypto Web Extension (rozšíření pro webový prohlížeč) a proto je nutné použít jeden z podporovaných prohlížečů,

  • pokud používáte macOS, který podporuje pouze 64-bit ovladače, není možné v této kombinaci aplikaci nainstalovat.

Po stažení aplikace Crypto Native App se stáhne soubor s příponou .dmg, nejedná se o instalační soubor (soubor s příponou .dmg (disk image) se používá obvykle v macOS X jako formát obrazu disku). Po připojení tohoto obrazu disku naleznete přes Finder instalační soubor s příponou .pkg.

OS Linux - není podporována instalace doplňku Crypto Native App (rozšíření pro operační systém).

Pokud má uživatel zájem, je možné poskytnout dodavatelem technické podpory zdrojový kód od CNA, ke stažení s tím, že si ho můžou uživatelé Linuxu stáhnout a sestavit.

Certifikát na OP (Slovensko) - pro slovenský občanský průkaz bohužel nejsou poskytovány 64-bit ovladače, proto je nutné si naistalovat 32-bit verzi Crypto Native App pro platformu Windows.

2. Jak postupovat při ztrátě či zapomenutí hesla?

V případě, že si pamatuje své přihlašovací jméno a e-mailovou adresu, která je uvedena v systému NEN, využijte přímo na přihlášení funkcionalitu „Zapomenuté heslo”. V opačném případě kontaktujte Uživatelskou podporu systému NEN (kontakty uvedeny v záhlaví) nebo administrátora subjektu vaší organizace.

3. Jaká je maximální velikost přiloženého souboru?

Systém NEN podporuje přílohy do maximální velikosti 100 MB na jeden soubor. Omezení je společné pro veřejnou, autorizovanou i integrační část systému NEN. Větší přílohy musí být rozděleny do samostatných souborů pomocí ZIP algoritmu. V případě rozdělení na části je podporován formát ZIP s příponami ZIP a 001, 002, atd.

4. Jaký je rozdíl mezi kvalifikovaným a komerčním certifikátem?

Kvalifikované certifikáty slouží především pro podepisování (např. registračního formuláře, podání nabídky, zprávy aj.). Komerční certifikáty jsou určeny pro šifrování a dešifrování veřejných zakázek (pro tyto účely je zřizuje vždy pouze zadavatel).

5. Jaký je rozdíl mezi interními a externími notifikacemi?

Interní notifikací se rozumí všechny notifikace, které jsou doručeny do systému NEN. K těmto notifikacím se dostanete pomocí obálky, která se nachází v pravém horním rohu. Externí notifikace jsou notifikace, které Vám budou doručeny na Vámi zadanou e-mailovou adresu.

6. Co je kvalifikované časové razítko v systému NEN?

Jedná se o kvalifikované časové razítko, které systém NEN automaticky přiděluje dokumentům obsahující kvalifikovaný elektronický podpis, aby bylo možné ukotvit platnost podpisu v čase nezávislou časovou autoritou nebo se jedná o elektronickou značku prokazující původ dokumentu.

Účelem této značky je pouze informace o původu dokumentu (dokument byl vložen do systému NEN). Platnost této elektronické značky je vždy rok. Vypršením platnosti elektronické značky systému NEN nelze a priori pokládat dokument za nepravý nebo neautentický. Nelze a priori považovat právní jednání za neplatné.

7. Kde získám potvrzení o doručení?

Doručování prostřednictvím systému NEN plně odpovídá požadavkům ZZVZ a prováděcích předpisů týkající se doručování v rámci zadávacího řízení. Potvrzení o odeslání datové zprávy prostřednictvím systému NEN se považuje za doklad o doručení adresátovi datové zprávy (viz § 4 odst. 1 vyhlášky č. 260/2016 Sb., o stanovení podrobnějších podmínek týkajících se elektronických nástrojů, elektronických úkonů při zadávání veřejných zakázek a certifikátu shody, ve znění pozdějších předpisů).

Pokud je doručováno prostřednictvím systému NEN, je za okamžik doručení brán okamžik odeslání. Nicméně se jedná o okamžik dokončení celého procesu odeslání, a to přijetím podání systémem NEN, nikoliv v okamžiku stisknutí tlačítka „Odeslat“. Proto doporučuje dodavatelům učinit kroky vedoucí k takovému úkonu v dostatečném předstihu.

8. Jak je to s archivací dat?

Dle § 216 zákona č. 134/2016 Sb., je zadavatel povinen uchovávat dokumentaci o zadávacím řízení, kterou tvoří všechny dokumenty v listinné nebo elektronické podobě a výstupy z ústní komunikace, jejichž pořízení v průběhu zadávacího řízení, popřípadě po jeho ukončení, vyžaduje tento zákon, včetně úplného znění originálů nabídek všech dodavatelů, a to po dobu 10 let ode dne ukončení zadávacího řízení nebo od změny závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku, nestanoví-li jiný právní předpis lhůtu delší. Systém NEN tedy uchovává veškerá strukturovaná a nestrukturovaná data (dokumenty) k zadávacímu postupu minimálně po tuto dobu. Dále bude na zadavateli, zda tato data exportuje ze systému a dále je bude archivovat.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.