Zadavatel 28. 6. 2024
Změny v souvislosti s účinností vyhlášky č. 345/2023 Sb. o uveřejňování formulářů pro účely ZZVZ a náležitostech profilu zadavatele
Přínosem tohoto změnového požadavku je provedení úprav systému NEN souvisejících s vyhláškou č. 345/2023 Sb. O uveřejňování formulářů pro účely ZZVZ a náležitostech profilu zadavatele tak, aby systém NEN odpovídal legislativním požadavkům za současného zajištění uživatelského komfortu.
E-aukce - změna výchozího nastavení (nová metodika)
Přínosem tohoto změnového požadavku je zpracování metodiky doporučeného nastavení e-aukce a návrh úprav systému NEN, které dle metodiky přednastaví e-aukci.
Generování oznámení o zrušení pro VZMR
Přínosem tohoto změnového požadavku je upravit tiskovou sestavu „Oznámení o zrušení“ tak, aby se v případě zakázky malého rozsahu na ni odkazovalo jako na „Zadávací postup“. U ostatních druhů zakázek zůstane aktuálně použitý pojem „Zadávací řízení“.
Dojde k rozšíření tiskové sestavy o další texty, které reflektují specifika zakázek VZMR.

Komunikace mezi zadavateli
Přínosem tohoto změnového požadavku je umožnit zadavateli komunikovat s jiným zadavatelem prostřednictvím interní zprávy s navázaným zadávacím postupem.
Tato funkcionalita zadavateli umožní odeslat zprávu s navázaným zadávacím postupem komukoliv. Pokud zprávu s navázaným postupem obdrží Uživatel systému NEN s oprávněním zadavatele, otevře se po kliknutí na postup formulář pro administraci postupu. Pokud bude zpráva s navázaným zadávacím postupem odeslána zadavateli, který nemá oprávnění administrovat postup, tak v takovém případě, pokud se bude jednat o postup, který je uveřejněn, bude zobrazen náhled formuláře zadávacího postupu z pohledu dodavatele.

Pokud se bude jednat o neuveřejněný postup, nebude postup zobrazen.
Kontaktní osoby u dílčích VZ z DNS
Přínosem tohoto změnového požadavku je rozšíření seznamu zakázek o sloupce „Datum zahájení ZP” a „Kontaktní osoba zadavatele” na záložce „Zakázky v DNS”.
Sloupec pro kontaktní osobu bude obsahovat jméno, příjmení a telefon kontaktní osoby ze zakázky. Pokud bude mít kontaktní osoba zadáno více telefonů, budou uvedeny všechny oddělené čárkou.

Filtrování na Registru dodavatelů dle NIPEZ dodavatele
Přínosem tohoto změnového požadavku je možnost vyhledat dodavatele dle NIPEZ na autorizované i veřejné stránce systému NEN.
Autorizovaná část
V seznamu „Registru dodavatelů” bude doplněno v šedé liště nové tlačítko „Vyhledání dle NIPEZ”.

Funkčnost bude podobná jako je vyhledání zadávacího postupu pomocí „Rozšířeného vyhledávání” na straně dodavatele na seznamu „Všechny zadávací postupy”. Uživateli systému NEN se otevře nový formulář „Vyhledání dodavatele dle NIPEZ”, kde bude moci zatrhnout záznamy NIPEZ ve stromové struktuře.

Mezi dlaždice bude přidána nová s názvem „NIPEZ”, která bude obsahovat strom komodit z číselníku NIPEZ.

Po kliknutí na tlačítko „Dodavatelé” se Uživateli systému NEN zobrazí seznam dodavatelů, kteří komoditu dodávají. Rozsah sloupců na seznamu dodavatelů bude shodný se seznamem „Registr dodavatelů”.

Možnost zaevidovat ostatní komunikaci
Přínosem tohoto změnového požadavku je umožnit mezi zadavatelem a dodavatelem zaevidovat i komunikaci, která se nevztahuje ke konkrétním úkonům.
Do seznamu hodnot „Typ zprávy“ bude při evidenci zprávy přidán typ „Ostatní“. Pokud Uživatel systému NEN vybere tuto možnost, bude zobrazeno další pole „Upřesnění typu“ s výběrem ze seznamu hodnot. Zde bude zatím na výběr ze dvou možností „Odeslaná zpráva“ a „Přijatá zpráva“. Pole s výběrem hodnot nazvané „Upřesnění typu“ se objeví pouze v případě, kdy Uživatel systému NEN vybere možnost „Ostatní“. V ostatních případech bude pole skryto.

MS2021+ doplnění nápovědy na formulář pro zpřístupnění
Přínosem tohoto změnového požadavku je přidat uživatelskou nápovědu na formulář pro zpřístupnění zakázky pro systém MS2021+.
Uživatelům systému NEN bude přidán nápovědný text v aplikaci formou textového popisu.

Odůvodnění výběru dodavatele u strukturovaných dat písemné zprávy
Přínosem tohoto změnového požadavku je přidání dalšího textového pole do bloku „Další údaje – odůvodnění“ s popisem „Odůvodnění výběru dodavatele“, kde může zadavatel odůvodnění vyplnit.
Toto textové pole odůvodnění bude možné uveřejňovat a zobrazovat spolu se dvěma ostatními na detailu uveřejnění z pohledu zadavatele, na detailu uveřejnění z pohledu dodavatele a na záložce výsledku z pohledu dodavatele. Zároveň také na veřejné stránce systému NEN na záložce výsledek a také na detailu uveřejnění.

Přidání sloupce Smluvní cena s dodatkem
Přínosem tohoto změnového požadavku je rozšíření seznamu zadávacích postupů o sloupec „Smluvní cena s dodatkem”.
Po zobrazení všech zadávacích postupů bude sloupec „Smluvní cena bez DPH“ přejmenován na „Smluvní cena s dodatky bez DPH", což bude lépe vystihovat skutečně zobrazovanou částku. Bude přidán nový sloupec „Smluvní cena bez DPH“, který bude zobrazovat smluvní cenu, na kterou byla smlouva uzavřena. Tento sloupec se bude plnit automaticky při založení smlouvy na postupu nebo při změně její částky. V případě, že bude pro postup založeno více smluv, bude plněn součtem částek z těchto smluv.

Roztažení přehledu podaných nabídek
Přínosem tohoto změnového požadavku je zvětšit počet zobrazených řádků v přehledech pro podání.
V přehledu podaných nabídek se zobrazovalo pouze prvních 9 nabídek, aniž by bylo potřeba zobrazit další nabídky prostřednictvím posuvníku. Nově bude roztažen přehled podaných nabídek na 20 záznamů.

Tisk záznamu na detailu zprávy nezobrazuje přílohy
Přínosem tohoto změnového požadavku je přepracování nativní funkcionality „Tisk záznamu” na detailu zprávy a vytvoření nové tiskové sestavy, která zajistí tisk všech polí a seznamů, které jsou zobrazeny na detailu zprávy.
Tisková sestava bude zobrazovat seznam příloh a dále všechna pole a seznamy, které jsou zobrazeny na detailu zprávy.

Ukončení DNS
Přínosem tohoto změnového požadavku je úprava funkčnosti zrušení u postupu zadávacího řízení na zavedení DNS ve chvíli, kdy je Dynamický nákupní systém ve stavu Zavádění.
Úkon „Zrušení zadávacího postupu” v případě postupu zadávacího řízení na zavedení DNS
Při zrušení postupu se spustí ukončení DNS, tak jako by jej spustil zadavatel na detailu dynamického nákupního systému, a nastaví stav DNS na „Ukončen”. Po zrušení se Uživateli systému NEN zobrazí informační hláška: „Stav Dynamického nákupního systému zavádějící zakázky byl nastaven na Ukončen.“

Nestandardní stav č. 5 „Zrušení rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení”
Po jeho spuštění dojde k nastavení stavu „Zavádění” u navázaného DNS. Uživateli systému NEN bude přidána informační hláška po dokončení nestandardního stavu: „Stav Dynamického nákupního systému zavádějící zakázky byl nastaven na Zavádění.“

Blok „Veřejné zakázky”
Nebudou se zde zobrazovat dynamické nákupní systémy zrušených zadávacích řízení na zavedení DNS.
Informace o zrušení zavádějící zakázky
Na detailu DNS bude zobrazena informace v bloku „Základní informace” na záložce „Základní informace”.

Uvedení data ukončení DNS
Přínosem tohoto změnového požadavku je rozšíření formulářů systému NEN o pole pro stanovení přesného data ukončení DNS.
Pole „Datum ukončení DNS” bude přidáno na formulář pro administraci veřejné zakázky do bloku „Informace k DNS”.

V „Registru DNS” bude přejmenováno stávající pole „Termín ukončení” na „Datum ukončení DNS”.

Změna možností uveřejnění u stavu Ukončení plnění
Přínosem tohoto změnového požadavku je umožnit Uživateli systému NEN provádět úkony, které má ve stavu „Ukončení plnění" už nedostupné.
Systém NEN umožní Uživateli systému NEN uveřejnit informace i ve stavu postupu „Ukončení plnění“. Uživatel systému NEN tak bude stačit jen odemknout zadávací postup. Žádná z akcí, které provede, nebude měnit zpětně stav na „Zadán“.
Mezi tyto úkony bude patřit:
možnost „Uveřejnění poddodavatele“ bude podmíněna existencí záznamu poddodavatele,
možnost „Uveřejnění plnění“ bude podmíněna existencí záznamu plnění,
možnost „Uveřejnit údaje o účastnících řízení“ bude podmíněna zahájením odeslání výzvy k doplnění nabídky (týká se veřejných zakázek, které jsou zadávány na základě rámcové dohody bez obnovení)
možnost „Uveřejnit“ bude dostupná v bloku „Písemná zpráva zadavatele”, která se nachází v šedé liště.

Zobrazení dotazu (VZD) u notifikace o uplynutí lhůty
Přínosem tohoto změnového požadavku je zjednodušení navigace v rámci notifikace uplynutí lhůty pro odpověď na dotaz o vysvětlení zadávací dokumentace.
Do hlavičky zprávy bude přidán další řádek s proklikem, který bude odkazovat přímo na konkrétní žádost o vysvětlení zadávací dokumentace, ke které se lhůta váže. Zadavatel již tedy nebude muset hledat žádost, ke které notifikace patří.

Bude změněna i e-mailová notifikace, která se zasílá Uživatelům systému NEN na externí e-mail, a to přidáním řádku s proklikem, který bude také odkazovat přímo na konkrétní žádost o vysvětlení zadávací dokumentace.

Přehled dodavatelů, kteří potvrdili nabídku podanou prostřednictvím e-katalogů
Přínosem tohoto změnového požadavku je zobrazení přehledu dodavatelů, kteří potvrdili nabídku prostřednictvím e-katalogů napojených na systém.
U zadávacích postupů s elektronickým katalogem lze nyní v bloku „Vybraný účastník” přidat nový sloupec „Datum potvrzení nabídky”, který v případě, že dodavatel využívá e-katalog napojený na systém pro aktualizaci údajů, odešle potvrzení na výzvu pro aktualizaci položek a ve sloupci přidá datum potvrzení, kdy tak bylo učiněno.
