Skip to main content
Skip table of contents

Nastavení organizace


Funkcionality týkající se nastavení a správy organizační struktury zobrazíte pomocí dlaždice „Nastavení organizace“.

Snímek obrazovky 2025-04-01 100033.png

Dlaždici „Nastavení organizace“ vyhledáte/přidáte pomocí vyhledávacího řádku „Co si přejete provést“ nebo pomocí ikony „plus”. Po stisknutí této dlaždice se zobrazí formulář, ve kterém lze vytvářet organizační strukturu a následně ji spravovat.

Na tomto formuláři se v levé části nachází stromové zobrazení organizační struktury a v pravé části detail konkrétního útvaru (obsahuje záložky „Detail organizačního útvaru”, „Organizační útvary” a „Osoby”).

PD03102025Nastavení organizace1.png

Založení organizačního útvaru

Založení organizačního útvaru

V organizaci může „Administrátor subjektu” nebo „Administrátor organizačního útvaru” vytvářet organizační strukturu a následně s ní pracovat. Po založení organizačního útvaru lze k tomuto útvaru přiřazovat jednotlivé Uživatele systému NEN a jejich role, pracovat v něm s přiřazenými zadávacími postupy, řadit pod něj podřízené organizační útvary nebo jej přesouvat v rámci organizační struktury subjektu.

  1. Klikněte na tlačítko „Nový“.

PD03102025Nastavení organizace2.png
  1. Vyplňte povinná pole:

  • „Název“ – pole představující název organizačního útvaru, je základním identifikátorem,

  • „Nadřízený organizační útvar“ – nadřízený organizační útvar určuje zařazení nového útvaru v hierarchické organizační struktuře subjektu. Volí se výběrem ze seznamu, který je dostupný po kliknutí na ovládací prvek u pole „Nadřízený útvar“. Volbu organizačního útvaru potvrďte stiskem tlačítka „Vybrat“.

PD03102025Nastavení organizace3.png

  1. Dále můžete vyplnit nepovinná pole:

  • „Číslo útvaru v organizaci“ – toto pole slouží pouze pro vnitřní identifikaci a lze jej využít např. při vyhledávání a řazení organizačních útvarů,

  • „Označení úrovně org. útvaru“ – toto pole slouží pouze pro vnitřní identifikaci a lze jej využít např. při vyhledávání a řazení organizačních útvarů.

  1. Klikněte na tlačítko „Uložit“ pro dokončení založení útvaru.

PD03102025Nastavení organizace4.png
  1. Po uložení se v levé části obrazovky zobrazí založená organizační struktura. Jednotlivé názvy útvarů jsou seřazeny abecedně.

PD03102025Nastavení organizace5.png
Změna údajů a přesun organizačního útvaru

Změna údajů a přesun organizačního útvaru

Změnou údajů a přesunem organizačního útvaru nevzniká nový organizační útvar. Změnou rovněž nedochází ke změnám v oblasti uživatelských rolí.

  1. Ve stromovém zobrazení organizační struktury vyhledejte příslušný útvar, u kterého chcete provést změnu, a klikněte do políčka „Název“ v pravé části formuláře, čímž dojde k zaktivnění polí.

  2. Proveďte editaci povinných a nepovinných polí.

  3. Klikněte na tlačítko „Uložit“ v levé horní části formuláře.

PD03102025Nastavení organizace6.png

Deaktivování organizačního útvaru

Deaktivování organizačního útvaru

Deaktivací organizačního útvaru zaniká organizační útvar v rámci organizační struktury subjektu.

  1. Proveďte označení organizačního útvaru, který chcete deaktivovat.

  2. Klikněte na tlačítko „Deaktivace organizačního útvaru“.

PD03102025Nastavení organizace7.png

V případě, že je deaktivován organizační útvar, budou deaktivovány i veškeré jemu podřízené organizační útvary (tj. ty doposud aktivní).

Organizační útvary

Organizační útvary

Záložka zobrazuje seznam organizačních útvarů včetně jejich nadřízeného útvaru a platnosti. Při výběru útvaru ve stromu na levé straně se zobrazuje seznam útvarů, které patří do vybraného útvaru stromu. V případě výběru útvaru stromu, který nemá nadřízený záznam (organizace), seznam zobrazí všechny útvary organizace. V případě výběru útvaru stromu, který má podřízené útvary, seznam zobrazí všechny útvary patřící pod tuto větev.

PD03102025Nastavení organizace8.png

Kliknutím na ikonu „i“ v seznamu se zobrazí formulář „Detail organizačního útvaru“, ve kterém můžete editovat data útvaru. Bude obsahovat data útvaru a seznam osob, které jsou pod daný útvar zařazeny.

PD03102025Nastavení organizace9.png

Vytvoření nové osoby

Vytvoření nové osoby

Záložka „Osoby” slouží pro vytvoření nového Uživatele systému NEN a jeho rolí v rámci subjektu.

  1. Klikněte na tlačítko „Nový", následně se zobrazí formulář „Správa osoby“.

PD03102025Nastavení organizace10.png
  1. V bloku „Údaje osoby" vyplníte informace týkajíce se konkrétní osoby. Současně je zde možné nastavit „Kontaktní osobu” (ta bude zařazena mezi kontaktní osoby organizace na veřejné stránky systému NEN).

Snímek obrazovky 2025-04-01 110856.png
  1. Zkontrolujte správnost zadané e-mailové adresy (na uvedenou adresu bude odeslán Uživateli systému NEN e-mail s pokyny pro dokončení registrace nového Uživatele systému NEN a zadání přístupového hesla do systému NEN).

  2. V bloku „Oprávnění osoby“ nastavíte, kterou roli/role dané osobě přiřadíte.

  3. Klikněte na tlačítko „Uložit" pro dokončení registrace nového Uživatele systému NEN. (Po stisknutí tlačítka budou na uvedený e-mail odeslány pokyny pro dokončení registrace).

Pro výše popsanou funkcionalitu slouží především dlaždice Správa osob.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.