Skip to main content
Skip table of contents

Zadavatel 10. 10. 2025


Vyloučení dodavatele v menu rychlé nabídky

Přínosem tohoto změnového požadavku je zrychlení a přívětivost pro provedení úkonu vyloučení dodavatelů.

Na záložkách „Podání účastníků”, „Hodnocení” a „Výsledek zadávacího postupu” přibude u jednotlivých dodavatelů možnost „Vyloučení dodavatele” v menu rychlé nabídky, kterou půjde otevřít přes ikonu „tří teček” u dodavatele.

Snímek obrazovky 2025-09-02 105026.png
Novinky101020251.png
Snímek obrazovky 2025-09-02 105155.png

Po stisknutí tlačítka se otevře formulář „Vyloučení dodavatele” s již vybraným dodavatelem.

Novinky101020252.png

Evidence zpětvzetí námitky

Přínosem tohoto změnového požadavku je to, že zadavatel bude moci u námitky zaslané dodavatelem zaevidovat zpětvzetí námitky (pokud bude například dodavatelem informován o zpětvzetí jiným způsobem komunikace) a zrušit tak její platnost. Nebude tak již potřeba požadovat po dodavateli, aby v systém NEN provedl zpětvzetí.

Na domovské stránce budete moci v panelu „K vyřízení” pod záložkou „Námitky” zaevidovat zpětvzetí skrze rychlou nabídku, kterou půjde otevřít přes ikonu „tří teček” a stisknutím tlačítka „Zaevidovat zpětvzetí námitky”.

Snímek obrazovky 2025-09-02 113224.png

Během administrace veřejné zakázky budete moci evidenci provést v přehledu námitek skrze rychlou nabídku, kterou půjde otevřít přes ikonu „tří teček” a stisknutím tlačítka „Zaevidovat zpětvzetí námitky”.

Snímek obrazovky 2025-09-02 112900.png

V otevřeném detailu námitky budete moci provést zpětvzetí námitky skrze tlačítek „Evidence”„Zaevidovat zpětvzetí námitky” nacházejících se v horní liště.

Novinky101020258.png

Všechny zmíněné způsoby evidence po stisknutí tlačítka otevřou formulář „Zaevidovat zpětvzetí námitky”, ve kterém budete moci doplnit datum zpětvzetí.

Novinky1010202514.png

Po potvrzení zaevidování zpětvzetí systém NEN zaškrtne na příslušné námitce „Zpětvzato” na „ANO” a vypíše pole „Datum zpětvzetí”.

Novinky101020259.png

Rozšíření možností rychlé nabídky v panelu „K vyřízení”

Přínosem tohoto změnového požadavku je rychlejší vyřízení a administrace žádostí a námitek přímo na hlavní stránce v panelu „K vyřízení”.

Na hlavní stránce se budou zobrazovat v panelu „K vyřízení” u námitek po stisknutí ikony „tří teček” další možnosti pro její administraci.

Snímek obrazovky 2025-09-02 120450.png

Stejným způsobem budete moci administrovat i žádostí zaslané dodavatelem.

Snímek obrazovky 2025-09-02 120437.png

Notifikace blížícího se ukončení/vyčerpaní smlouvy/RD/DNS

Přínosem tohoto změnového požadavku je zvýšený přehled zadavatelů a možnost přípravy/úpravy smluv a zakázek v dostatečném předstihu před uplynutím doby trvání probíhajících smluv a dohod.

V případě, že bude v systému NEN vytvořen záznam smlouvy, bude možné v bloku „Data a lhůty trvání smlouvy” vyplnit pole „Datum zaslání notifikace o blížícím se ukončení smlouvy”. V případě vyplnění bude v uvedené datum správcům zakázky odeslána notifikace do interních zpráv.

Snímek obrazovky 2025-09-02 143740.png

Obdobně budete moci v zavedeném DNS v bloku „Základní informace” vyplnit pole „Datum zaslání notifikace o blížícím se ukončení DNS”, které odešle v určené datum notifikaci.

Snímek obrazovky 2025-09-02 143757.png

Veškerá data ukončení smluv/dohod/DNS budou doplněna jako události v systémovém kalendáři. V případě vyplnění data pro notifikaci o blížícím se ukončení, vznikne v systému NEN na daný den událost. Všechny události budou obsahovat číslo postupu, popis notifikace a odkaz na zakázku pro rychlejší možnost úpravy.

Snímek obrazovky 2025-09-02 143854.png

V případě rámcových dohod a DNS budete moci vyplnit pole „Stanovení částky bez DPH pro odeslání notifikace o čerpání”, které odešle notifikaci o vyčerpání příslušným správcům v okamžiku, kdy celková nevyčerpaná hodnota bude nižší nebo rovna hodnotě částky bez DPH nastavené v poli.

Snímek obrazovky 2025-09-02 143930.png
Snímek obrazovky 2025-09-02 143948.png

Přednastavené filtry pro seznamy zadávacích postupů

Přínosem tohoto změnového požadavku je zjednodušené filtrování/vyhledávání podle specifických požadavků, které za pomoci běžných filtrů nastavit nejde nebo jejich nastavení není pružné a jednoduché.

V hromadných seznamech zakázek a soutěží (konkrétně „Mé zadávací postupy”, „Veřejné zakázky”, „Soutěže o návrh” a „Zadávací postupy”) budete moci skrze tlačítko „Vše” vybrat přednastavené filtry se specifickými funkcemi. Jednotlivé filtry budou:

Snímek obrazovky 2025-09-02 155002.png

Poslední úkon proveden před 3 měsíci - zobrazí veřejné zakázky/SON, kde uplynuly 3 měsíce od posledního zalogovaného elektronického úkonu a zakázka není ve stavu Zadán” a rovněž nebyl proveden úkon „Ukončení plnění”.

Smlouva uzavřena se zahraničním dodavatelem - zobrazí veřejnou zakázku, kde byl vybrán a byla uzavřena smlouva se zahraničním dodavatelem.

Vybrán návrh zahraničního dodavatele - zobrazení soutěží o návrh, kde byl vybrán návrh zahraničního dodavatele.

Neuveřejněný výsledek - zobrazí veřejné zakázky/SON, kde byla zaevidována smlouva, ale nebyl doposud uveřejněn výsledek.

Nepotvrzený výběr nabídkových hodnot e-katalogu - zobrazí veřejné zakázky, kde bylo provedeno stažení a automatické hodnocení nabídek v rámci e-katalogů, ale zadavatel prozatím neprovedl potvrzení výběru nabídkových hodnot. Jedná se pouze o zakázky, kde je podávání formou e-katalogu.

Úprava notifikací u zrušených a dokončených postupů/úkonů u zadavatele

Přínosem tohoto změnového požadavku je odebrání notifikací, které pro zadavatele nemají relevantní význam.

Systém notifikací bude upraven tak, aby zadavateli nezasílal notifikace o uplynutí lhůt u úkonů/žádostí, které byly již zadavatelem provedeny/vyřízeny nebo není zadavatel povinen se jimi zabývat (například žádosti podané po lhůtě nebo notifikace lhůt u zrušené zakázky).

Odebrání nutnosti vyloučení dodavatele s nesplněnými podmínkami

Přínosem tohoto změnového požadavku je, že po zadavateli systém NEN povinně nebude vyžadovat, aby vyloučil dodavatele, u kterého při posouzení podmínek došel k jejich nesplnění.

Pokud u některého z dodavatelů zadavatel posoudí, že nesplnil podmínky pro účast v zadávacím řízení, nebude muset jej nyní nutně vyloučit ze zadávacího řízení.

V případě, že bude splnění podmínek účasti nastaveno na „křížek”, nabídne se stále zadavateli tlačítko pro vyloučení, které se může rozhodnout využít podle zvážení situace.

Úprava formuláře při evidenci uveřejnění ve Věstníku VZ

Přínosem tohoto změnového požadavku je sjednocení terminologie mezi systémem NEN a Věstníkem veřejných zakázek pro lepší přehlednost a porozumění.

Při evidenci formuláře VVZ v systému NEN budou přejmenována tato pole:

  • „Evidenční číslo formuláře VVZ“ na „Evidenční číslo formuláře ve Věstníku VZ“,

  • „Datum přijetí potvrzení o odeslání k uveřejnění ve Věstníku VZ“ na „Datum odeslání do Věstníku VZ“.

Novinky101020253.png

U podlimitních zakázek se již ve formuláři nebude nabízet pole pro Úřední věstník EU (TED).

Na formuláři „Uveřejnění ve VVZ” budou přejmenována tato pole:

  • „Datum přijetí potvrzení o odeslání“ na „Datum odeslání do Věstníku VZ“,

  • „Datum uveřejnění oznámení ve VVZ“ na „Datum uveřejnění oznámení ve Věstníku VZ“.

Novinky101020254.png

U podlimitních zakázek se již ve formuláři nebude nabízet pole pro Úřední věstník EU (TED).

Úprava popisu nestandardního stavu č. 29 pro zrušení výběru dodavatele

Přínosem tohoto změnového požadavku je textová úprava nestandardního stavu č. 29 z důvodu lepší uživatelské přívětivosti.

Bude odstraněna věta „Zadavatel se rozhodl, že nebude opakovat hodnocení nabídek, ale pouze vybere jiného dodavatele” z důvodů, kdy zadavatelé hodnocení nabídek provádí mimo systém NEN.

Novinky101020255.png

Úprava sloupců v exportu požadavků sběru v centralizovaném zadávání

Přínosem tohoto změnového požadavku je úprava sloupce v exportu i formuláři požadavků sběru u CZ tak, aby bylo jasné, že se jedná o částky bez DPH.

V systému NEN bude upraven popisek na „Předpokládaná hodnota bez DPH na MJ” na formuláři „Sběry” a stejně tak na exportu/importu dat do souborů.

Novinky101020256.png
Novinky101020257.png

Navýšení limitu pro nahrávání souborů a povolení přípon u zadavatele

Přínosem tohoto změnového požadavku je navýšení limitu pro nahrávání souborů v případech, kdy uživatel systému NEN nahrává veliké soubory, a dále povolení všech přípon nahrávaných souborů až na výjimky u přípon, které budou zakázány.

Uživatel systému NEN bude moci nahrát 1 soubor až o velikosti 2 GB. Součet velikostí takto nahrávaných souborů bude omezen na 2 GB např. budete moci nahrávat současně 2 x 1 GB, 4 x 500 MB nebo 1 x 2 GB apod.

Mezi zakázané přípony souborů, které systém NEN neumožní nahrát budou patřit tyto přípony: .exe, .bat, .cmd, .vbs, .js, .scr, .com, .pif.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.