Zadavatel duben 2025
Automatické nastavení režimu zakázky u minitendru z DNS
Přínosem tohoto změnového požadavku je nastavení režimu veřejné zakázky zadávané v DNS dle zakázky, ve které bylo DNS zavedeno.
Systém NEN bude při zakládání VZ v DNS volbu „Režim VZ dle volby zadavatele“ nastavovat automaticky hodnotou režimu ze zadávacího postupu, ve kterém bylo DNS zavedeno. Textové pole nebude editovatelné a nebude upraveno ani systémem NEN při vyplnění předpokládané hodnoty zakázky v DNS.

Přidělení/odebrání rolí Uživatelem systému NEN u zadavatele
Přínosem tohoto změnového požadavku je přidání informace o Uživateli systému NEN, který provedl přidání/odebrání role v rámci pokročilého nastavení oprávnění.
Na formuláři „Pokročilé nastavení oprávnění“ budou dvě nová pole „Oprávnění přiděleno uživatelem“ a „Oprávnění odebráno uživatelem“. Pole budou naplněna uživatelským jménem toho Uživatele systému NEN, který provedl úkon přidání, respektive odebrání stávajícího oprávnění.

Možnost u zprávy označit pouze nevyloučené účastníky
Přínosem tohoto změnového požadavku je rozšířit systém NEN o volbu, která umožní Uživateli systému NEN u zprávy snadno označit pouze nevyloučené účastníky.
Zadavatel bude moci v rámci komunikace provést výběr pouze nevyloučených účastníků.

Optimalizace uveřejňování výsledku u uzavřených postupů
Přínosem tohoto změnového požadavku je zabránit situacím, kdy Uživatel systému NEN omylem neuveřejní zakázku na profil, přestože by ji na profilu chtěl/musel uveřejnit.
Při založení/nastavení postupu (veřejné zakázky, soutěže o návrh, průzkumu trhu/předběžné tržní konzultace) bude skryta volba „Zakázka bude uveřejněna na profilu zadavatele v NEN".
Volba „Zakázka bude uveřejněna na profilu zadavatele v NEN" bude zobrazena při zahájení zakázky, která je zahajována uveřejněním. U zakázek VZMR a PT/PTK bude volba editační, u zjednodušeného podlimitního řízení needitační.
Nestandardní stav NS_VZ_48 Změna parametrizace otevírání
Přínosem tohoto změnového požadavku je umožnit zadavateli úpravu parametrizace otevírání u zahájeného otevírání
Nestandardní stav „Změna parametrizace otevírání” bude dostupný pro každý typ podání. Bude jej možné spustit ve fázi zadávacího řízení, a to od zahájení otevírání do doby, než jsou všechna nevyřazená podání otevřena.

Při nestandardním stavu se bude zakládat nový záznam parametrizace otevírání, původní se zneplatní. Jakmile zadavatel úpravu parametrizace spustí, nebude další změna možná jinak než opětovným spuštěním nestandardního stavu.

Záznam o provedení nestandardního stavu bude dostupný v seznamu nestandardních stavů a informace o úpravě parametrizace bude zaznamenána v elektronických úkonech. Na detail veřejné zakázky přibude nad seznam s podáním červený popisek, informující zadavatele o změně parametrizace.
Změna názvu typu dokumentu zadávací dokumentace
Přínosem tohoto změnového požadavku je změna názvu typu dokumentu ZD, z původního „Zadávací dokumentace_jednofázové ZŘ ZZVZ" na nový typ s názvem „Zadávací dokumentace".
Na záložce „Zadávací podmínky“ se po nahrání zadávací dokumentace ve sloupci „Typ dokumentu“ nastaví automaticky na „Zadávací dokumentace“.

Zobrazení zakázek, na které nemá Uživatel systému NEN právo
Přínosem tohoto změnového požadavku je upozornit zadavatele, že se nachází v náhledovém režimu dodavatele, protože nemá na konkrétní ZP oprávnění zadavatele.
Na záložce „Základní údaje“ bude přidáno upozornění „Nemáte oprávnění na správu tohoto zadávacího postupu. Proto je otevřen pouze náhledový režim.“ Toto upozornění se bude zobrazovat pouze v případě, že si zadavatel zobrazí zakázku, na kterou s aktuálně používanými přihlašovacími údaji nemá zadavatelská oprávnění. Tato situace může nastat např. při prokliku z e-mailové notifikace, která patří jinému zadavateli nebo pokud měl zadavatel právo na postup dříve a nyní ho již nemá.

Sjednocení úkonů – výzvy, další úkony a oznámení u zadavatele
Přínosem tohoto změnového požadavku je sjednocení všech formulářů, při kterých dochází ke komunikaci mezi zadavatelem a dodavatelem. Všechny formuláře tak dostanou podobu „klasických“ zpráv, jaké lze najít v komunikaci.
Veškeré žádosti i oznámení půjde vytvořit v klasické komunikaci s dodavatelem (žádost a oznámení určuje volba „Typ zprávy“) – není potřeba nutně využívat jednotlivá tlačítka.

Rovněž budou moci Uživatelé systému NEN veškerou komunikaci spravovat skrze všeobecnou komunikaci, kde vytvoří novou zprávu a následně zvolí postup, sběr nebo systém CZ, kterého se zpráva bude týkat a následně vybere „Typ zprávy“.

V případě žádostí o objasnění/doplnění údajů a předložení originálů budou pole, která měla ve starých formulářích vlastní pole (např. způsob zaslání, lhůta apod.), nahrazena předvyplněným textem v textu zprávy, který si Uživatel systému NEN bude moci upravit podle potřeby.

Úkony pro odeslání výzev se budou nacházet na stejných místech, na které byli Uživatelé systému NEN zvyklí, v „Komunikaci s dodavatelem“ spolu s ostatními zprávami.
Při odesílání výzvy pro podání nabídek se budou vybírat dodavatelé skrze tlačítko „Komu“, kde lze v adresáři stále filtrovat pomocí NIPEZ dodavatele.

Při vytváření zprávy byla přesunuta v adresáři tlačítka „Spravovat kontakty“ a „Spravovat skupinu kontaktů“ pod volbu „Kontakty”. Vznikne tak více prostoru pro zobrazení adresáře.

Pokud bude možné generovat dokument u některého z oznámení/žádostí, bude na základě výběru „Typu zprávy“ nad tabulkou příloh zobrazena volba stisknutí tlačítka pro generování dokumentu.

Veškerá odeslaná komunikace nyní zobrazuje adresáty místo odesílatele.

E-katalogy: Optimalizace finalizace nabídek
Přínosem tohoto změnového požadavku je optimalizace procesu finalizace nabídek při použití elektronických katalogů tak, aby byl potvrzovací proces pro zadavatele zadávacího postupu více přehledný. Nově bude mít spravující zadavatel zadávacího postupu větší přehled o potvrzených nabídkách, jejich změně a také o dodávaném počtu vybraných položek.
Zadavatel získá větší přehled o aktuální fázi a stavu jednotlivých podání a to následujícím způsobem:
Přednastavený filtr na zjištění externě administrovaných ZP
Přínosem tohoto změnového požadavku je zobrazení všech zadávacích postupů a soutěží o návrh, kterou jsou externě administrovány.
Na seznamu všech zakázek a soutěží o návrh bude vytvořen filtr, který umožní zjistit, které zadávací postupy a soutěže o návrh jsou aktuálně externě administrované.
