Stížnost
Předmět stížnosti a oprávněné osoby k podání stížnosti
Podat stížnost může pouze provozovatel elektronického nástroje (dále též „Stěžovatel“),
- který požádal o připojení elektronického nástroje k Službám NIPEZ, 
- jehož elektronický nástroj byl připojen k Službám NIPEZ, nebo 
- jehož elektronický nástroj byl odpojen od Služeb NIPEZ. 
Provozovatel elektronického nástroje může podat Provozovateli Služeb NIPEZ stížnost proti rozhodnutí o:
- nepřipojení elektronického nástroje k Službám NIPEZ, 
- pozastavení připojení elektronického nástroje k Službám NIPEZ, nebo 
- odpojení od Služeb NIPEZ. 
Náležitosti stížnosti
Stěžovatel ve stížnosti uvede následující identifikační údaje:
- obchodní firmu /název/jméno a příjmení, doplněk k úřednímu názvu Stěžovatele – doplněk k obchodní firmě/názvu/jménu a příjmení Stěžovatele, je-li používán, 
- sídlo, místo podnikání či bydliště, 
- IČO, 
- kontakt (e-mail a telefonní číslo), 
- podrobné vylíčení skutečností či rozhodnutí, které jsou stížností napadány, 
- čeho se Stěžovatel domáhá. 
Stěžovatel může stížnost podat nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne, kdy se dozvěděl o důvodu umožňujícím podat stížnost dle odst. 7.1.
Postup při podávání stížnosti
Stěžovatel podává stížnost Provozovateli Služeb NIPEZ prostřednictvím ServiceDesku, viz adresy v kapitolách pro přidělení přístupu.
V případech, kdy není možné podat Provozovateli Služeb NIPEZ stížnost prostřednictvím ServiceDesku (např. z důvodu technického výpadku) ani datové schránky, lze stížnost podat na e-mailovou adresu Provozovatele Služeb NIPEZ; takto podaná stížnost musí být opatřena kvalifikovaným elektronickým podpisem.
Podání učiněné jinou formou či jiným způsobem nelze považovat za stížnost podanou v souladu s těmito pravidly a Provozovatel Služeb NIPEZ není povinen se jí zabývat.
Vyřízení stížnosti Provozovatelem Služeb NIPEZ
Stížnost podaná Provozovateli Služeb NIPEZ nemá odkladný účinek.
Provozovatel Služeb NIPEZ o stížnosti rozhodne tak, že stížnosti
- vyhoví a provede nápravu, nebo 
- stížnosti nevyhoví. 
Provozovatel Služeb NIPEZ je povinen o stížnosti rozhodnout do 10 pracovních dnů od doručení stížnosti a informovat o tom Stěžovatele.
Podání stížnosti Správci Služeb NIPEZ
Stížnost podaná Správci Služeb NIPEZ nemá odkladný účinek.
V případě, že Provozovatel Služeb NIPEZ nevyhoví stížnosti Stěžovatele, má Stěžovatel právo nejpozději do 10 pracovních dnů od doručení rozhodnutí Provozovatele Služeb NIPEZ o stížnosti podat stížnost Správci Služeb NIPEZ, a to zasláním stížnosti prostřednictvím datové schránky Správce Služeb NIPEZ.
Správce Služeb NIPEZ stížnost prošetří a rozhodne do 10 pracovních dnů o stížnosti Stěžovatele tak, že stížnosti vyhoví, nebo stížnost zamítne.
V případě zamítnutí stížnosti může Správce Služeb NIPEZ stanovit provozovateli elektronického nástroje novou lhůtu k nápravě.
V případě vyhovění stížnosti vyzve Správce Služeb NIPEZ Provozovatele Služeb NIPEZ k nápravě. Provozovatel Služeb NIPEZ provede nápravu do 10 pracovních dnů ode dne doručení výzvy Správce Služeb NIPEZ k nápravě.
