Skip to main content
Skip table of contents

Stížnost


Předmět stížnosti a oprávněné osoby k podání stížnosti

Podat stížnost může pouze provozovatel elektronického nástroje (dále též „Stěžovatel“),

  1. který požádal o připojení elektronického nástroje k Službám NIPEZ,

  1. jehož elektronický nástroj byl připojen k Službám NIPEZ, nebo

  1. jehož elektronický nástroj byl odpojen od Služeb NIPEZ.

Provozovatel elektronického nástroje může podat Provozovateli Služeb NIPEZ stížnost proti rozhodnutí o:

  1. nepřipojení elektronického nástroje k Službám NIPEZ,

  1. pozastavení připojení elektronického nástroje k Službám NIPEZ, nebo

  1. odpojení od Služeb NIPEZ.

Náležitosti stížnosti

Stěžovatel ve stížnosti uvede následující identifikační údaje:

  1. obchodní firmu /název/jméno a příjmení, doplněk k úřednímu názvu Stěžovatele – doplněk k obchodní firmě/názvu/jménu a příjmení Stěžovatele, je-li používán,

  1. sídlo, místo podnikání či bydliště,

  1. IČO,

  1. kontakt (e-mail a telefonní číslo),

  1. podrobné vylíčení skutečností či rozhodnutí, které jsou stížností napadány,

  1. čeho se Stěžovatel domáhá.

Stěžovatel může stížnost podat nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne, kdy se dozvěděl o důvodu umožňujícím podat stížnost dle odst. 7.1.

Postup při podávání stížnosti

Stěžovatel podává stížnost Provozovateli Služeb NIPEZ prostřednictvím ServiceDesku, viz adresy v kapitolách pro přidělení přístupu.

V případech, kdy není možné podat Provozovateli Služeb NIPEZ stížnost prostřednictvím ServiceDesku (např. z důvodu technického výpadku) ani datové schránky, lze stížnost podat na e-mailovou adresu Provozovatele Služeb NIPEZ; takto podaná stížnost musí být opatřena kvalifikovaným elektronickým podpisem.

Podání učiněné jinou formou či jiným způsobem nelze považovat za stížnost podanou v souladu s těmito pravidly a Provozovatel Služeb NIPEZ není povinen se jí zabývat.

Vyřízení stížnosti Provozovatelem Služeb NIPEZ

Stížnost podaná Provozovateli Služeb NIPEZ nemá odkladný účinek.

Provozovatel Služeb NIPEZ o stížnosti rozhodne tak, že stížnosti

  1. vyhoví a provede nápravu, nebo

  1. stížnosti nevyhoví.

Provozovatel Služeb NIPEZ je povinen o stížnosti rozhodnout do 10 pracovních dnů od doručení stížnosti a informovat o tom Stěžovatele.

Podání stížnosti Správci Služeb NIPEZ

Stížnost podaná Správci Služeb NIPEZ nemá odkladný účinek.

V případě, že Provozovatel Služeb NIPEZ nevyhoví stížnosti Stěžovatele, má Stěžovatel právo nejpozději do 10 pracovních dnů od doručení rozhodnutí Provozovatele Služeb NIPEZ o stížnosti podat stížnost Správci Služeb NIPEZ, a to zasláním stížnosti prostřednictvím datové schránky Správce Služeb NIPEZ.

Správce Služeb NIPEZ stížnost prošetří a rozhodne do 10 pracovních dnů o stížnosti Stěžovatele tak, že stížnosti vyhoví, nebo stížnost zamítne.

V případě zamítnutí stížnosti může Správce Služeb NIPEZ stanovit provozovateli elektronického nástroje novou lhůtu k nápravě.

V případě vyhovění stížnosti vyzve Správce Služeb NIPEZ Provozovatele Služeb NIPEZ k nápravě. Provozovatel Služeb NIPEZ provede nápravu do 10 pracovních dnů ode dne doručení výzvy Správce Služeb NIPEZ k nápravě.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.