Průběh zadávání dílčí veřejné zakázky v DNS formou elektronického katalogu
Po zahájení zadávacího postupu je přehled podaných nabídek prázdný. Hodnoty z elektronických katalogů se načítají až uplynutím nastavené lhůty pro výběr hodnot z katalogů.

Lhůtu pro výběr hodnot z katalogů lze změnit prostřednictvím nestandardních stavů č. 1 a č. 46. Tyto nestandardní stavy můžete spustit pouze před uplynutím lhůty pro aktualizaci katalogu.
Přidat nebo odebrat požadovanou položku po zahájení zadávacího postupu je možné po spuštění nestandardního stavu č.1. Po spuštění nestandardního stavu je možné opětovně provést výběr položek z registru DNS nebo přidat „novou“ položku mimo katalog.
Otevření nabídek
Ihned po uplynutí lhůty pro aktualizaci elektronického katalogu může systém NEN ještě chvíli zpracovávat a vytvářet datové struktury. Nabídky jsou viditelné s malým zpožděním.

Systém NEN automaticky zobrazí stažené nabídky (hodnoty) z elektronických katalogů dodavatelů. Neprobíhá zde klasické otevírání a odšifrování nabídek. Nabídky jsou podány k shodnému časovému okamžiku a lze je ihned otevřít.
Pro detail nabídky klikněte na ikonu „i”.

Zobrazí se formulář „Nabídka“, který je needitační. Formulář zobrazuje detailní informace o stažených hodnotách z elektronického katalogu dodavatele. V bloku „Evidence a kontrola hodnot podání“ jsou zobrazeny stažené položky, jednotková nabídková cena za měrnou jednotku a aktuální evidované skladové množství v elektronickém katalogu dodavatele.

Hodnocení
Systém NEN automaticky provede hodnocení pořadí na úrovni jednotlivých položek. Zobrazeno je zde také odebírané množství od příslušného dodavatele. Pokud se dodavatel u příslušné položky umístí s cenou na prvním místě, ale nemá dostatečné skladové množství z požadovaného počtu, tak systém dopočítá chybějící počet požadovaného množství a odebere jej od dodavatele v dalším pořadí.

Výsledek zadávacího postupu
Systém NEN umožní na této záložce vybrat ekonomicky nejvýhodnější nabídku, vytvořit oznámení o výběru dodavatele, zaevidovat smlouvu, uveřejnit výsledek zadávacího postupu a vložit evidenci plnění.

Pomocí ikony „tří teček” si můžete zobrazit „Seznamu vybraných položek“, kde v případě potřeby můžete editovat odebírané množství.

Před zadáním veřejné zakázky na základě dynamického nákupního systému zadavatel předloží jím vybrané údaje z elektronického katalogu vybranému dodavateli k věcné kontrole. Pomocí ikony „tří teček” můžete tuto výzvu odeslat přes tlačítko „Výzva k věcné kontrole“. Systém NEN vygeneruje a odešle automatickou zprávu dodavateli. Dodavatel může zpět odpovědět datovou zprávou přes systém NEN, případně jiným dohodnutým způsobem.

Seznam může obsahovat rovněž dodavatele, kteří nejsou v důsledku automatického hodnocení vybráni k poskytnutí plnění. Důvodem je ponechání možnosti editace, např. v situaci, kdy některý z dodavatelů při věcné kontrole oznámil změny atd.
Po stisknutí tlačítka „Potvrdit výběr“ systém NEN zobrazí informační hlášku k potvrzení výběru. Po potvrzení informační hlášky dojde k automatickému založení smlouvy s vybraným dodavatel. Případně více smluv, je-li v rámci zadávacího postupu odebíráno od více dodavatelů.


Na obrázku níže je příklad se založením více smluv v systému NEN, celkové nabídkové ceny jsou automaticky dopočítány.
Systém NEN umožňuje generovat návrh smlouvy. Stisknutím tlačítka „Generovat návrh smlouvy“ se otevře formulář „Generování dokumentu“, kde si můžete vybrat formát dokumentu.

Vzor dokumentu: Návrh smlouvy
Vzor dokumentu_Návrh smlouvy.docx
Další procesy (např. uveřejnění výsledku, zaevidování formuláře z VVZ, uveřejnění písemné zprávy) jsou v zadávacím postupu zcela analogické s běžným dokončením veřejné zakázky. Více informací a podrobný popis tohoto procesu naleznete např. v článku Výsledek zadávacího postupu (OŘ).