Průběh zadávání dílčí veřejné zakázky v DNS formou elektronického katalogu
Po zahájení zadávacího postupu je přehled podaných nabídek prázdný. Hodnoty z elektronických katalogů se načítají až uplynutím nastavené lhůty pro výběr hodnot z katalogů.

Lhůtu pro výběr hodnot z katalogů lze změnit prostřednictvím nestandardních stavů č. 1 a č. 46. Tyto nestandardní stavy můžete spustit pouze před uplynutím lhůty pro aktualizaci katalogu.
Přidat nebo odebrat požadovanou položku po zahájení zadávacího postupu je možné po spuštění nestandardního stavu č. 1. Po spuštění nestandardního stavu je možné opětovně provést výběr položek z registru DNS nebo přidat „novou“ položku mimo katalog.
Otevření nabídek
Ihned po uplynutí lhůty pro aktualizaci elektronického katalogu může systém NEN ještě chvíli zpracovávat a vytvářet datové struktury. Nabídky jsou viditelné s malým zpožděním.

Systém NEN automaticky zobrazí stažené nabídky (hodnoty) z elektronických katalogů dodavatelů. Neprobíhá zde klasické odšifrování a otevírání nabídek. Nabídky jsou podány k shodnému časovému okamžiku a lze je ihned otevřít.
Pro detail nabídky klikněte na ikonu „i”.

Zobrazí se formulář „Nabídka“, který je needitační. Formulář zobrazuje detailní informace o stažených hodnotách z elektronického katalogu dodavatele. V bloku „Evidence a kontrola hodnot podání“ jsou zobrazeny stažené položky, jednotková nabídková cena za měrnou jednotku a aktuální evidované skladové množství v elektronickém katalogu dodavatele.

Hodnocení
Systém NEN automaticky provede hodnocení pořadí na úrovni jednotlivých položek. Zobrazeno je zde také odebírané množství od příslušného dodavatele. Pokud se dodavatel u příslušné položky umístí s cenou na prvním místě, ale nemá dostatečné skladové množství z požadovaného počtu, tak systém NEN dopočítá chybějící počet požadovaného množství a odebere jej od dodavatele v dalším pořadí.


Výsledek zadávacího postupu
Systém NEN umožní na této záložce vybrat ekonomicky nejvýhodnější nabídku, vytvořit oznámení o výběru dodavatele, zaevidovat smlouvu, uveřejnit výsledek zadávacího postupu a vložit evidenci plnění.

Pomocí ikony „tří teček” si můžete zobrazit „Seznamu vybraných položek“, kde v případě potřeby můžete editovat odebírané množství.

Pomocí ikony „tří teček” a tlačítka „Upravit“ systém NEN umožní měnit množství.
Na seznamu vybraných položek se nachází sloupec „Nabízené množství”, který slouží pouze pro čtení a zobrazuje hodnotu dodávaného množství vypočtenou systémem NEN ve fázi hodnocení nabídek. V případě, že „Nabízené množství” a „Potvrzené množství” bude mít rozdílnou hodnotu, tak jej systém NEN automaticky změní na „zelenou fajfku”. Zadavatel zadávacího postupu tak na první pohled uvidí rozdíl mezi potvrzeným a nabízeným množství a bude si dle nových sloupců moci i filtrovat pouze ty položky, které ho zajímají.

Dojde-li ke změně potvrzeného množství, a to přes formuláře samotným zadavatelem, nebo i dodavatelem prostřednictvím API, bude u záznamu dodavatele nastavena „Nabídka upravena (E-katalog)" na „zelenou fajfku”. V případě, že dojde opět ke změně na původní hodnotu, a nebude existovat u daného dodavatele žádná položka, která bude mít rozdílnou hodnotu ve sloupci „Nabízené množství" a „Potvrzené množství”, dojde k nastavení výše zmíněného příznaku na defaultní hodnotu „červený křížek”.

Kliknutím na ikonu „tří teček” můžete také zaslat dodavateli žádost o objasnění/doplnění údajů, dokladů, vzorků nebo modelů nebo dodavatele vyloučit.

Před zadáním veřejné zakázky na základě dynamického nákupního systému zadavatel předloží jím vybrané údaje z elektronického katalogu vybranému dodavateli k věcné kontrole. Pomocí ikony „tří teček” můžete tuto výzvu odeslat přes tlačítko „Výzva k věcné kontrole“. Systém NEN vygeneruje a odešle automatickou zprávu dodavateli. Dodavatel může zpět odpovědět datovou zprávou přes systém NEN, případně jiným dohodnutým způsobem.

Seznam může obsahovat rovněž dodavatele, kteří nejsou v důsledku automatického hodnocení vybráni k poskytnutí plnění. Důvodem je ponechání možnosti editace, např. v situaci, kdy některý z dodavatelů při věcné kontrole oznámil změny atd.
Po stisknutí tlačítka „Potvrdit výběr“ systém NEN zobrazí informační hlášku k potvrzení výběru. Po potvrzení informační hlášky dojde k automatickému založení smlouvy s vybraným dodavatel. Případně více smluv, je-li v rámci zadávacího postupu odebíráno od více dodavatelů.


Po potvrzení výběru se podfáze veřejné zakázky změní na „Vybrané nabídky potvrzeny”. Nastaví se v případě, pokud je aktuálně zadávací postup v podfázi „Hodnocení nabídek”, a zároveň při potvrzení nabídkových hodnot neexistuje žádné jiné vybrané podání, které by potvrzené ještě nebylo.
Sloupec „Datum potvrzení nabídky”, se vyplní v případech, že dodavatel využívá e-katalog napojený na systém pro aktualizaci údajů, který odešle potvrzení na výzvu pro aktualizaci položek a ve sloupci přidá datum potvrzení, kdy tak bylo učiněno.

Na obrázku níže je příklad se založením více smluv v systému NEN, celkové nabídkové ceny jsou automaticky dopočítány.
Systém NEN umožňuje generovat návrh smlouvy. Stisknutím tlačítka „Generovat návrh smlouvy“ se otevře formulář „Generování dokumentu“, kde si můžete vybrat formát dokumentu.

Vzor dokumentu: Návrh smlouvy
Vzor dokumentu_Návrh smlouvy.docx
Další procesy (např. uveřejnění výsledku, zaevidování formuláře z VVZ, uveřejnění písemné zprávy) jsou v zadávacím postupu zcela analogické s běžným dokončením veřejné zakázky. Více informací a podrobný popis tohoto procesu naleznete např. v článku Výsledek zadávacího postupu (OŘ).