Odeslání výzvy k poskytnutí plnění
Zadání veřejné zakázky z rámcové dohody bez obnovení soutěže lze zahájit odesláním výzvy k poskytnutí plnění, ve které zadavatel vyzve dodavatele, aby plnil veřejnou zakázku.
Tento typ zadávacího postupu se uveřejňuje až v okamžiku, kdy je do systému NEN vložena smlouva.
Specifikace zadávacího postupu
Systém NEN zobrazí speciální formulář, ve kterém je nutné vyplnit minimum povinných polí (žlutě podbarvené).
V bloku „Identifikace VZ“ vyplňte všechna povinná pole (žlutě podbarvená) a v poli „Způsob zahájení ZP“ vyberte „Odeslání výzvy k poskytnutí plnění”.

Pokud byla rámcová dohoda do systému NEN zaevidována, tj. nebyla v systému NEN soutěžena, bude v bloku „Identifikace VZ“ navíc zobrazeno pole „Jednoznačný identifikátor související VZ na uzavření RD“. V případě, že rámcová dohoda byla vysoutěžena v režimu ZZVZ, toto pole bude povinné.

V bloku „Základní údaje o předpokládané hodnotě a druhu řízení“ vyplňte základní údaje o předpokládané hodnotě. Systém NEN kontroluje nevyčerpanou hodnotu RD oproti „Předpokládané hodnotě VZ (s DPH)“.

V bloku „Předmět veřejné zakázky“ systém NEN automaticky doplní údaje ze zadávacího postupu, ve kterém byla rámcová dohoda zavedena.

V bloku „Položky předmětu“ si můžete pomocí tlačítka „Výběr položek z RS/RD” zobrazit položky předmětu, které jsou uvedené v registru rámcových dohod (přenesené z vysoutěžené rámcové dohody nebo přidané manuálně).
Upozorňujeme, že pokud správce RS/RD zakázal přidání položek, tak tlačítko „Nový” bude neaktivní. Novou položku přidá pouze správce RS/RD přímo v registru Rámcových dohod.

Na formuláři „Výběr položek z RS/RD” proveďte výběr položek vložením „fajfky” a zadejte množství u nakupovaných položek, které chcete plnit. Výběr potvrďte tlačítkem „Potvrdit výběr”, které se nachází v pravém dolním rohu.

Zahájení zadávacího postupu
Po vyplnění všech potřebných údajů klikněte v horní šedé liště na tlačítko „Odeslání výzvy k poskytnutí plnění“.

Zobrazí se formulář „Výzva k poskytnutí plnění”. V bloku „Informace o výzvě” vyberte volbu odeslání dokumentu. Systém NEN nabízí dvě možnosti:
„Prostřednictvím systému” (pole „Datum odeslání” systém NEN automaticky doplní až po odeslání výzvy k podání),
„Mimo systém” (výběrem z kalendáře vyberete datum dle skutečnosti).

Proces odeslání výzvy k poskytnutí plnění je velmi podobný jako při odeslání výzvy k podání nabídky. Více informací a podrobný popis tohoto procesu naleznete např. v článku Přímé zadání.
Průběh zadávacího postupu
Po zahájení zadávacího postupu systém NEN zobrazí blok „Příjem a evidence písemného potvrzení od účastníka”.
Pomocí tlačítka „Vrátit se ke specifikaci a odeslat novou výzvu”, které se nachází v horní šedé liště, systém NEN umožní editovat formulář a opětovně zaslat novou výzvu k poskytnutí plnění. Tuto funkcionalitu můžete použít i v případě, že neakceptujete plnění od dodavatele. Systém NEN umožní opakovaně oslovit stejného nebo jiného dodavatele.

Pokud oslovený dodavatel reaguje na výzvu k poskytnutí plnění prostřednictvím systému NEN, systém NEN zobrazí ve sloupci „Akceptace nabídky“ „fajfku” nebo „křížek”.

Pokud akceptujete požadavek na plnění, můžete pokračovat k evidenci výsledku zadávacího postupu.
Další procesy (evidence výsledku zadávacího postupu, uveřejnění výsledku, uveřejnění písemné zprávy, dokončení zadávacího postupu a další) jsou v zadávacím postupu zcela analogické s běžným dokončením veřejné zakázky. Více informací a podrobný popis tohoto procesu naleznete např. v článku Evidence uzavření smlouvy (OŘ).
