Skip to main content
Skip table of contents

Podání účastníků (DNS)


Systém NEN zobrazí tuto záložku automaticky po zahájení zadávacího postupu. Žádosti o účast podané elektronicky prostřednictvím systému NEN, systém NEN zobrazí po uplynutí lhůty pro podání žádostí o účast v tabulce „Přehled podaných žádostí o účast“. DNS můžete zavést i v případě, že žádný dodavatel nepodá žádost o účast do zadávacího řízení, ve kterém se DNS zavádí.

Na této záložce systém NEN automaticky zobrazí Vámi stanovenou lhůtu pro podání žádostí o účast a datum a čas otevírání, která byla nastavena na záložce „Základní údaje”.

Upozorňujeme, že systém NEN před uplynutím lhůty pro podání žádostí o účast nezobrazí informace o tom, kdo podání učinil a ani počet doručených podání. V přehledu podaných žádostí o účast nebude viditelné žádné podání, a to elektronické ani zaevidované, dokud poběží lhůta pro podání.

V odůvodněných případech může zadavatel využít možnost „Zobrazit počet podání”.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS1.png

Po stisknutí tlačítka „Zobrazit počet podání” systém NEN zobrazí informační hlášku.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS2.png

Po odsouhlasení upozornění, systém NEN zobrazí informaci „Počet podání je: (počet podání)”. Zobrazení tohoto počtu bude logováno novým elektronickým úkonem „Zobrazení počtu podání”.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS3.png

DNS, který není rozdělen na kategorie

Zde je zobrazen příklad DNS, který není rozdělen na kategorie.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS4.png

Lhůtu pro podání žádostí o účast lze změnit prostřednictvím nestandardních stavů č. 1 nebo č. 46. Tyto nestandardní stavy můžete spustit pouze před uplynutím lhůty pro podání žádostí o účast.

DNS, který je rozdělen na kategorie

Zde je zobrazen příklad DNS, který je rozdělen na kategorie a zároveň ve specifikaci zadávacího postupu máte nastavený na křížek” checkbox „Vyhrazení možnosti nastavení specifické lhůty na částech”.

Snímek obrazovky 2025-05-12 1620081.png

Zde je zobrazen příklad DNS, který je rozdělen na kategorie a zároveň ve specifikaci zadávacího postupu máte nastavený na fajfku” „Vyhrazení možnosti nastavení specifické lhůty na částech”.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS5.png

Zahájení dešifrování a otevírání žádostí o účast

Po uplynutí lhůty pro podání žádosti o účast systém NEN v tabulce „Přehled podaných žádostí o účast“ zobrazí žádosti o účast a tlačítko „Zahájit otevírání“.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS6.png

Nastavení parametrizace

Nastavení parametrizace

Parametrizace otevírání je nastavení procesu otevírání a odšifrování podání. Systém NEN vyžaduje její nastavení vždy, pokud jsou prostřednictvím systému NEN doručeny žádosti o účast.

Parametrizaci otevírání lze měnit do doby, než zahájíte otevírání nabídek, poté již je možné provést jakoukoliv změnu jen za pomocí nestandardního stavu č. 48.

  1. Po kliknutí na tlačítko „Zahájit otevírání“ se zobrazí formulář „Nastavení parametrizace“.

  2. V bloku „Parametrizace otevírání podání“ nastavte minimální počet osob potřebný k otevření a odšifrování podání.

  3. V tomto bloku se nachází checkboxy „Osoby oprávněné otevírat musí být jmenovány“ a „Osoby oprávněné odšifrovat musí být jmenovány“, které jsou defaultně nastaveny na „fajfku”. V bloku „Osoby oprávněné odšifrovat podání dodavatele“ a „Osoby oprávněné k otevírání podání dodavatele“ označte vybrané osoby „fajfkou” (nabízí se pouze uživatelé, kteří mají právo na daný zadávací postup).

PD02102025PodáníúčastníkůDNS7.png
  1. Pokud nabízené checkboxy změníte na „křížek” systém NEN nezobrazí bloky se seznamem osob oprávněných k odšifrování a otevírání podání dodavatele.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS8.png

U veřejných zakázek v režimu zákona systém NEN automaticky přednastaví minimální počet osob k otevření a odšifrování na 2. Pokud potřebujete provést odšifrování a otevření podání v jednom kroku, změňte počet na 1 a nastavte na „fajfku” checkbox „Odšifrování a otevření podání bude probíhat v jednom kroku“.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS9.png
  1. Parametrizaci otevírání potvrďte tlačítkem „Potvrdit parametrizaci“, které se nachází v pravém dolním rohu.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS10.png

Parametrizaci otevírání můžete nastavit také v horní liště přes tlačítko „Správa VZ” → Parametrizace otevírání.

Odšifrování a otevření elektronických žádostí o účast

Odšifrování a otevření elektronických žádostí o účast

Po nastavení parametrizace otvírání systém NEN v tabulce „Přehled podaných žádostí o účast“ zobrazí tlačítko „Odšifrovat a otevřít žádosti o účast“ nebo „Odšifrovat žádosti o účast” (pokud jste si nastavili, že odšifrování a otevírání nebude probíhat v jednom kroku).

V případě odšifrování a otevírání, kde je nastaveno více osob, je nutné přihlášení těchto osob postupně do systému NEN. Další postup je totožný.

  1. Stiskněte tlačítko „Odšifrovat a otevřít žádosti o účast“.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS11.png
  1. Vyskočí okno „Crypto Native App NG”, kde zvolte jednu z nabízených možností:

a) soubor - z Vašeho počítače vyberte certifikát pro odšifrování a vložte heslo,

b) systémové úložiště - vyberte odpovídající certifikát pro odšifrování ze seznamu v úložišti (dle nastavení zabezpečení může být vyžadováno heslo).

PD02102025PodáníúčastníkůDNS12.png
  1. Dešifrování zahajte stisknutím tlačítka „Dešifrovat“.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS13.png
  1. V případě úspěšného dešifrování systém NEN zobrazí informační hlášku.

Na obrázku níže je uveden příklad informační hlášky, pokud odšifrování a otevírání probíhá v jednom kroku.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS14.png

Systém NEN v souladu s nastavenou parametrizací otevírání může zobrazit informaci, že odšifrování žádostí o účast musí být iniciováno ještě jedním Uživatelem systému NEN. Do systému NEN se tedy přihlásí další Uživatel systému NEN, který byl také určen jako osoba oprávněná k odšifrování podání. Tento Uživatel systému NEN následně provede odšifrování žádostí o účast způsobem popsaným výše.

V případě, že odšifrování a otevření podání neprobíhá v jednom kroku, systém NEN po odšifrování všech elektronických podání zobrazí tlačítko „Otevřít žádost o účast“.

PD04102025DNS41.png

Po odšifrování a otevření žádostí o účast podaných prostřednictvím systému NEN se ve sloupci „Stav“ zobrazí informace „Otevřena“.

PD02102025PodáníúčastníkůDNS15.png
Ověření šifrovacího klíče

Ověření šifrovacího klíče

Zadavatel, na záložce „Podání účastníků ZP“ v bloku „Přehled podaných žádostí o účast“, při otevírání žádostí o účast může ověřit, zda dodavatel zašifroval žádost o účast správným šifrovacím klíčem, tj. zda použil certifikát, který zadavatel poskytl k zašifrování. Níže uvedený postup ověření správného zašifrování se uplatí u všech typů šifrovaného podání.

  1. V přehledu podaných žádostí o účast kliknete na ikonu „i“ a následně se Vám zobrazí formulář „Žádost o účast“.

PD02102025PodáníúčastníkůDns16.png
  1. Na formuláři „Žádost o účast“ kliknete v horní liště na ikonu zámku a rozkliknete možnost „Podrobnosti“.

PD02102025PodáníúčastníkůDns17.png
  1. Zde překontrolujte „Sériové číslo“, pokud dodavatel zašifroval správně, bude se sériové číslo shodovat s číslem u poskytnutého certifikátu uveřejněného na veřejné stránce systému NEN.

PD02102025PodáníúčastníkůDns18.png
  1. Detail šifrovacího certifikátu, který byl poskytnut zadavatelem k zašifrování.

PD02102025PodáníúčastníkůDns19.png

Dodavatel - školení 6 zašifroval správným certifikátem, který byl poskytnut zadavatelem. Sériová čísla se shodují.

Pro kontrolu správnosti můžete rovněž využít i kontrolu kryptografického otisku, který se musí shodovat s číslem u poskytnutého certifikátu uveřejněného na veřejné stránce systému NEN.

Snímek obrazovky 2025-05-15 093415.png
Označení žádosti o účast jako nepodaná

Označení žádosti o účast jako nepodaná

Funkcionalita slouží pro označení žádosti o účast, která nebyla podána včas nebo způsobem stanoveným v zadávací dokumentaci.

  1. V přehledu podaných žádostí o účast klikněte u žádosti o účast, kterou chcete označit jako nepodanou, na ikonu „tří teček” a poté na „Označení žádosti jako nepodaná“.

PD03102025DNS2.png
  1. Zobrazí se formulář „Označení podání jako nepodaného”. Zde vyplňte odůvodnění.

  2. Tento úkon potvrďte tlačítkem „Potvrdit“, které se nachází v pravém dolním rohu.

PD02102025PodáníúčastníkůDns21.png
  1. Formulář se automaticky zavře a v přehledu podaných žádostí o účast ve sloupci „Označena jako nepodaná“ se u příslušné žádosti o účast zobrazí „fajfka”.

PD02102025PodáníúčastníkůDns22.png

Defaultně se Vám nemusí zobrazovat všechny sloupce jako na obrázku výše. Nastavení sloupců závisí na nastavení konkrétního Uživatele systému NEN.

  1. Pokud chcete informovat dodavatele o tom, že jeho nabídka nebyla podána způsobem uvedeným v zadávací dokumentaci, klikněte v horní liště na volbu „Komunikace” → „Komunikace s dodavatelem”.

PD02102025PodáníúčastníkůDns23.png
  1. Zobrazí se formulář „Komunikace“. Zde klikněte na tlačítko „Nový“.

PD02102025PodáníúčastníkůDns24.png
  1. V poli „Typ zprávy” zvolte „Oznámení” a vyplňte pole „Předmět”. Klikněte na tlačítko „Komu” a vyberte adresáta zprávy. Dále vyplňte „Text zprávy“.

  2. V bloku „Přílohy“ lze pomocí tlačítka „Nový“ nahrát dokument s oznámením. Systém NEN také umožňuje vložení více souborů současně, a to označením takových souborů u Vás v počítači a přetažením do systému NEN na místo určené k nahrání dokumentů.

  3. Oznámení můžete odeslat prostřednictvím tlačítka „Odeslat“ nebo „Podepsat a odeslat”, kdy Vás po jeho stisknutí systém NEN vyzve k vložení podpisového certifikátu. V tomto případě je nutné mít nainstalované doplňky pro podepisování (ke stažení zde).

PD02102025PodáníúčastníkůDns25.png

Vyloučení dodavatele

Vyloučení dodavatele

  1. V přehledu podaných žádostí o účast klikněte na ikonu „tří teček” a poté na „Vyloučení dodavatele“. Vyloučení dodavatele bude stejným způsobem probíhat i u dalších typů podání.

PD03102025DNS3.png
  1. Zobrazí se formulář „Vyloučení účastníka”, kde proces vyloučení probíhá stejným způsobem jako přes funkci „Úkony zadavatele”Vyloučení dodavatele.

PD03102025DNS4.png
Ukončení otevírání a stažení žádostí o účast

Ukončení otevírání a stažení žádostí o účast

Po odšifrování a otevření všech žádostí o účast klikněte na tlačítko „Ukončit otevírání“.

PD02102025PodáníúčastníkůDns26.png

Stáhnout žádosti o účast

Systém NEN umožňuje stáhnout všechna podání dodavatele ve formátu zip. Soubor obsahuje vnitřně strukturovaný dokument s údaji o podaných žádostech o účast.

  1. Pro stažení žádostí o účast klikněte na tlačítko „Stáhnout žádosti o účast“.

  2. Po dokončení exportu systém NEN zobrazí na hlavní liště u ikony „Seznam generovaných dokumentů“ okno s přehledem a stavem jednotlivých exportů. Pro stažení souboru klikněte na odkaz uvedený u daného exportu.

PD02102025PodáníúčastníkůDns27.png
  1. Pro případ, že obsah těchto žádostí bude v průběhu životního cyklu zakázky doplněn, bude i nadále umožněno vyvolat tlačítkem „Stáhnout žádosti o účast“ nový export. Pokud bude k zadávacímu postupu existovat více exportů, budou všechny dostupné na formuláři „Dokumenty“.

PD02102025PodáníúčastníkůDns28.png

Pokud přiložené soubory k žádostem o účast přesahují velikost 100 MB, automaticky jsou systémem NEN rozděleny do více souborů typu ZIP (zip.001, zip.002, zip.003 atd.). Zadavateli je umožněno nastavení omezení velikosti souborů (MB) přes dlaždici „Nastavení organizace“.

V takovém případě je nutné v sekci „Dokumenty“ stáhnout jednotlivé soubory typu ZIP do jedné složky. Postupně u každého dokumentu klikněte na ikonu „tří teček” a vyberte volbu „Stáhnout soubor“.

PD02102025PodáníúčastníkůDns29.png

Jakmile budete mít stažené soubory v jedné složce, označte všechny tyto soubory a pravým tlačítkem myši vyberte možnost 7-Zip (pokud nemáte tento program k dispozici, kontaktujte Vaše IT oddělení nebo si daný program stáhněte a nainstalujte) a poté možnost rozbalit soubory, kde zvolte cestu, kam potřebujete nabídky uložit a potvrďte.

Rozbalení souborů je možné i přes program WinRAR.

PD02102025PodáníúčastníkůDns30.png

Je nutné rozbalovat všechny soubory zároveň a nikoliv jednotlivě. Dané soubory nesmíte ani přejmenovávat.

Po rozbalení se zobrazí složka se staženými soubory.

PD02102025PodáníúčastníkůDns31.png

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.