Nastavení a založení zadávacího postupu
Pro administraci zadávacího postupu je nutné mít přiřazenou roli „Správce zadávacího postupu“ nebo „Řídící pracovník“. Pro správu elektronické aukce je určena role „Správce elektronické aukce”.

Dlaždici „Založit VZ“ vyhledáte/přidáte pomocí vyhledávacího řádku „Co si přejete provést“ nebo pomocí ikony „plus”. Po stisknutí této dlaždice se zobrazí formulář, ve kterém je nutné uvést základní údaje o zadávacím postupu, které jsou nezbytné pro administraci zadávacího postupu.
Založit zadávací postup můžete také přes tlačítko „Založit VZ“, které se nachází v horní liště na hlavním panelu.

Obě výše uvedené možnosti otevřou formulář, ve kterém proveďte základní specifikaci zadávacího postupu. Formulář je členěn do několika bloků.

Kopie zakázky a využití vzoru
Výběr zakázky ke kopii
Použijte v případě, kdy není vytvořen vzor zadávacího postupu, ale pro nový zadávací postup chcete použít informace z dřívějšího zadávacího postupu. Po rozkliknutí vyberte konkrétní zadávací postup (nabízí se pouze zadávací postupy, na které máte oprávnění), z kterého potřebujete vytvořit kopii a klikněte na tlačítko „Vybrat“. Založení zadávacího postupu s použitím kopie zakázky potvrďte tlačítkem „Založit VZ“, které se nachází v pravém dolním rohu. Po zkopírování se do zadávacího postupu propíší veškeré informace kromě lhůty podání a zadávacích podmínek. Informace lze editovat.
Výběr vzoru, ze kterého má být zakázka vytvořena
Systém NEN po rozkliknutí nabízí vytvořené vzory zadávacích postupů (na které máte oprávnění). Založení zadávacího postupu s použitím vybraného vzoru potvrďte tlačítkem „Založit VZ“, které se nachází v pravém dolním rohu.

Upozorňujeme, že kopie/vzor se dá použít pouze při zakládání nového zadávacího postupu, poté se již k tomuto úkonu nelze vrátit.
Použití vzoru u VZ rozdělené na části
Pokud potřebujete založit část veřejné zakázky ze vzoru, klikněte na záložku „Základní údaje“ a v bloku „Administrace částí veřejné zakázky“ stiskněte tlačítko „Založit část ze vzoru“.

Zobrazí se Vám dvě možnosti, a to „Výběr zakázky ke kopii“ a „Výběr vzoru, ze kterého má být zakázka vytvořena“. Postup výběru je stejný jako u zadávacího postupu, který není rozdělený na části. Výběr kopie/vzoru potvrďte tlačítkem „Založit část“, které se nachází v pravém dolním rohu.

Jak vytvořit vzor zadávacího postupu naleznete v článku Vytvoření vzoru.
Nastavení zadávacího postupu
V tomto bloku proveďte základní nastavení zadávacího postupu. Na základě tohoto nastavení systém NEN definuje průběh zadávacího postupu.

Název veřejné zakázky
Do tohoto pole vložte název zadávacího postupu. Tento název můžete později editovat na záložce „Základní údaje“, a to i po založení zadávacího postupu.
Rozdělení VZ na části
Pomocí tohoto checkboxu můžete rozdělit veřejnou zakázku na části, které budou zadávány v rámci jednoho zadávacího postupu. V případě, že má být veřejná zakázka rozdělena na části, nastavte checkbox na „fajfku”.
Vyhrazení možnosti nastavení specifické lhůty na částech
Pomocí tohoto checkboxu můžete určit lhůtu pro každou část zadávacího řízení zvlášť, tzn. pro každou část veřejné zakázky zvolíte rozdílnou lhůtu. Dodavatelé provedou podání zvlášť do každé části. Nastavení této možnosti na „fajfku” proveďte pouze v případě, že máte veřejnou zakázku rozdělenou na části.
Prostřednictvím NEN bude provedeno hodnocení nabídek
Tento checkbox je defaultně nastaven na „fajfku”. Umožní Vám specifikovat hodnotící kritéria a využít webový formulář pro vkládání strukturovaných dat ze strany dodavatele. Pokud nebudete provádět hodnocení nabídek prostřednictvím systému NEN, zvolte tuto možnost na „křížek”.
Pokud je zadávací postup rozdělen na části, systém NEN defaultně nastaví checkbox na „křížek” a změnu proveďte přímo na částech veřejné zakázky.
Zakázka bude uveřejněna na profilu zadavatele v NEN
Pokud máte profil zadavatele v systému NEN, můžete se rozhodnout, zda bude veřejná zakázka uveřejněna na Vašem profilu zadavatele v systému NEN. Systém NEN automaticky přednastaví uveřejnění na profilu zadavatele bez možnosti editace v případě zadávacích řízení dle § 3 ZZVZ.
Výsledkem ZP bude zavedení DNS
Pomocí tohoto checkboxu zvolíte, zda tímto zadávacím postupem zavedete dynamický nákupní systém v souladu s § 139 ZZVZ (tato informace je uveřejněna jako součást strukturovaných dat na profilu zadavatele/Věstníku NEN).
Evidovat pouze výsledek
Pomocí tohoto checkboxu zvolíte, zda pouze zaevidujete minimální počet povinných informací nutných zejména k uveřejnění na profilu (není podporován příjem elektronických podání - např. nabídek, ostatní elektronická komunikace podporována je).
Plánovaná veřejná zakázka
Plánování znamená, že dle § 34 ZZVZ prostřednictvím předběžného oznámení uveřejníte svůj úmysl později zahájit zadávací řízení. Chcete-li provést plánování veřejné zakázky, nastavíte tuto volbu na „fajfku”. Pokud plánujete prostřednictvím předběžného oznámení zahájit zadávací řízení, nechte tuto volbu na „křížek”.
Návrat k nastavení zadávacího postupu
V průběhu administrace zadávacího postupu (do doby před zahájením zadávacího postupu) je možné měnit parametry nastavení zadávacího postupu přes volbu v horním šedé listě pod „Správa VZ“ pod možností „Nastavení zadávacího postupu“.

Rámcová smlouva/dohoda
Systém NEN Vám umožní navázat zadávací postup na RS/RD (dílčí veřejnou zakázku) z registru rámcových smluv a dohod. Po rozkliknutí se zobrazí formulář se seznamem rámcových smluv/dohod, na které máte oprávnění.

V případě, že jste při založení navázali zadávací postup na rámcovou smlouvu/dohodu, již přes nastavení zadávacího postupu není možné tuto vybranou rámcovou smlouvu/dohodu odvázat. Je nutné založit nový zadávací postup.
Dynamický nákupní systém
Systém NEN Vám umožní navázat zadávací postup (dílčí veřejnou zakázku) na dynamický nákupní systém z registru DNS. Po rozkliknutí se zobrazí formulář se seznamem DNS, na které máte oprávnění.

Systém centralizovaného zadávání
Systém NEN Vám umožní navázat zadávací postup na systém centralizovaného zadávání jen v případě, že jste předtím provedli sběr, který je ve fázi finalizován.

Externí administrace
V případě, že bude zadavatele při provádění úkonů souvisejících se zadávacím postupem zastupovat jiná osoba (externí administrátor) dle § 43 ZZVZ, je nutné vybrat „Externího administrátora” a „Kontaktní osobu externího administrátora”. Zadávací postup můžete externímu administrátorovi přiřadit/odebrat i po zahájení či v průběhu zadávacího postupu.
Externího administrátora a kontaktní osobu externího administrátora doporučujeme vybrat z nabízených registrů dodavatelů (pole „Výběr externího administrátora a „Výběr kontaktní osoby externího administrátora”). Systém NEN na základě vyplnění těchto polí doplní ostatní bloky.
Pokud zadávací postup přiřadíte externímu administrátorovi, systém NEN zobrazí blok „Povolení k provádění úkonů v elektronickém nástroji“. V tomto bloku si volbou jednotlivých checkboxů nastavíte, k jakým úkonům bude mít přiřazený externí administrátor oprávnění.
