Skip to main content
Skip table of contents

Správa osob a rolí


Tato funkcionalita zahrnuje vytváření nových osob a správu rolí (změnu či odebrání). Vytvoření nové osoby se váže k organizaci jako celku, nikoliv ke konkrétnímu organizačnímu útvaru a přidělená role stanovuje, jaký rozsah oprávnění bude mít Uživatel systému NEN vůči konkrétnímu organizačnímu útvaru. Založení osoby provádí „Administrátor subjektu” nebo „Administrátor organizačního útvaru” a také „Řídící pracovník”.

Správu osob provádí administrátorské role, nicméně každý Uživatel systému NEN si může své základní osobní údaje upravovat sám přímo na formuláři změna osobních údajů (ikona Uživatele systému NEN v pravém horním menu obrazovky).

Vytvoření nové osoby

Vytvoření nové osoby

Záložka „Osoby” slouží pro vytvoření nového Uživatele systému NEN a jeho rolí v rámci subjektu.

  1. Klikněte na tlačítko „Nový". Zobrazí se formulář „Správa osoby“.

image-20240520-070253.png
  1. V bloku „Údaje osoby" vyplňte informace týkající se konkrétní osoby. Současně je zde možné nastavit „Kontaktní osobu” (ta bude zařazena mezi kontaktní osoby organizace na veřejné části systému NEN).

image-20240520-071029.png
  1. Zkontrolujte správnost zadané e-mailové adresy (na uvedenou adresu bude odeslán Uživateli systému NEN e-mail s pokyny pro dokončení registrace nového Uživatele systému NEN a zadání přístupového hesla do systému NEN).

  2. V bloku „Oprávnění osoby“ nastavte, kterou roli/role dané osobě přiřadíte.

  3. Klikněte na tlačítko „Uložit" pro dokončení registrace nového Uživatele systému NEN. (Po stisknutí tlačítka budou na uvedený e-mail odeslány pokyny pro dokončení registrace).

Pro zobrazení detailního přehledu oprávnění konkrétního Uživatele systému NEN lze také využít možnost „Detailní nastavení oprávnění“, která se nachází v horní části obrazovky. Seznam všech oprávnění Uživatelů systému NEN konkrétní organizace zobrazíte pomocí dlaždici Pokročilé nastavení oprávnění.

Dokončení registrace osoby a nastavení hesla

Dokončení registrace osoby a nastavení hesla

Pro dokončení založení osoby (Uživatele systému NEN) do systému NEN musí Uživatel systému NEN samostatně potvrdit a dokončit registraci.

  1. Potvrzení registrace nového uživatele provedete kliknutím na odkaz v e-mailu ve stanovené lhůtě 7 kalendářních dnů. Po kliknutí na uvedený odkaz budete přesměrováni do systému NEN pro vytvoření uživatelského hesla.


  1. Uživatelské jméno je automaticky generováno systémem NEN a nelze jej změnit. Uživatelské jméno se skládá z kořenových písmen jména, příjmení a názvu organizace. Tvar hesla podléhá bezpečnostní politice systému NEN.

  2. Po nastavení hesla dokončete potvrzení stisknutím tlačítka „Odeslat“.

Změna hesla, pozastavení/obnovení přístupu

Změna hesla, pozastavení/obnovení přístupu

Provést změnu hesla Uživatele systému NEN, pozastavení/obnovení přístupu Uživateli systému NEN do systému NEN může Uživatel systému NEN s rolí „Administrátor subjektu“ a „Administrátor organizačního útvaru“. „Řídící pracovník“ nemůže provádět změnu hesla Uživatele systému NEN.

  1. V seznamu osob zobrazte detail konkrétní osoby pomocí ikony „i“.

image-20240520-071141.png
  1. V horní části obrazovky vyberte požadovanou akci:

  • změna hesla,

  • pozastavení přístupu uživateli – pro dočasné omezení přístupu dané osobě,

  • obnovení přístupu uživateli – pro obnovení přístupu osobě s dočasně pozastaveným přístupem.

Danou akci můžete provést pomocí ikony „tří teček“ u konkrétního Uživatele systému NEN.

Změna/odebrání uživatelské role

Změna/odebrání uživatelské role

Změnu/odebrání uživatelské role v systému NEN může provést Uživatel systému NEN s rolí „Administrátor subjektu“, „Administrátor organizačního útvaru“ nebo „Řídící pracovník“.

  1. V seznamu osob zobrazte detail konkrétní osoby pomocí ikony „i“.

image-20240520-071141.png
  1. V bloku „Oprávnění osoby“ přenastavte rozsah oprávnění.

  2. Nastavení potvrďte tlačítkem „Uložit“.

Pro změnu/odebrání uživatelské role lze také využít dlaždici Pokročilé nastavení oprávnění.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.